Becruit groeit met komst van Community Manager Vincent Franken
Naast de opening van het nieuwe kantoorpand, deze maand nog meer ‘exciting’ Becruit nieuws. Vincent Franken start per 1 september als de nieuwe Community Manager bij Becruit. Zijn belangrijkste taak? De community van Becruit positioneren, beheren en activeren. In deze blog spreken we Vincent over zijn nieuwe aanstelling. Wie is de persoon achter Vincent? En hoe gaat zijn rol als community manager er bij Becruit uitzien? Je leest het hier!
Sinds dag één betrokken bij Becruit
Vincent en Bart (Becruit) zijn geen onbekende voor elkaar. Als goede vrienden spreken ze elkaar regelmatig tijdens een gezellig etentje of een informele borrel. Vincent: “Bij zo’n etentje krijg je het toch al snel over werk. Aangezien ik al jaren in arbeidsbemiddeling werk, sparren we hier regelmatig over met elkaar. Zo ben ik al vanaf de lancering van Becruit in de Amsterdam Arena, betrokken bij het bedrijf. Het model van Becruit sprak mij direct aan en is nog steeds iets waar ik heilig in geloof. Na 6 jaar partner te zijn geweest bij een uitzendbureau was ik toe aan een volgende stap in mijn carrière. Ik miste een stimulerende werkomgeving en voelde sterk de drang naar persoonlijke groei. Toen Becruit kwam met een voorstel werd ik direct enthousiast en zijn we om tafel gegaan. En met succes: in september ben ik gestart als Community Manager!”
De rol van Community Manager
In de rol van Community Manager gaat Vincent zicht met name bezighouden met het optimaliseren van het platform en uitbreiden van het Becruit netwerk. Vincent: “We willen de community van Becruit – die inmiddels bestaat uit zo’n 1.000 Becruiters – verder optimaliseren en automatiseren. Er is een heel mooi platform opgezet, waar nog veel meer uitgehaald kan worden. Aan mij de taak om dat in goede banen te leiden en de community te activeren. Aangezien we bij Becruit geloven in partnerschap behoren ook opdrachtgevers tot onze community. We kijken niet naar de invulling van een vacature maar sparren juist op bedrijfskundig niveau met (HR)-directeuren. Dit doen we door het stellen van vragen: “Wat heb je nodig om je bedrijf succesvoller te maken? En welke functie past daarbij?” ook dat hoort bij mijn nieuwe rol!”
We willen de community van Becruit – die inmiddels bestaat uit zo’n 1.000 Becruiters – verder optimaliseren en automatiseren. Er is een heel mooi platform opgezet, waar nog veel meer uitgehaald kan worden. Aan mij de taak om dat in goede banen te leiden en de community te activeren.
Perfécte aanvulling op het team
Door de verschillende karaktereigenschappen die Vincent meeneemt is hij een sterke aanvulling op het Becruit team. Vincent: “Ik ken het bedrijf en de mensen achter Becruit goed. Vandaar dat ik weet dat ik veel van hen kan leren en ze mij naar een hoger niveau tillen. Maar dat geldt andersom natuurlijk ook. Ik heb een lange adem en creëer snel een toegankelijke en informele sfeer. Prettige ingrediënten voor een Community Manager als je het mij vraagt!
Kennismaken met Vincent?
Lijkt het je leuk om persoonlijk kennis te maken met onze nieuwe community manager Vincent? Maak een afspraak met hem via: vincent@becruit.nl